اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

عکس و فیلم| حمله با چاقو به وزیر امنیت اندونزی

یک فرد مسلح به چاقو امروز (پنجشنبه) در یکی از شهرهای جزیره «جاوا» اندونزی به سمت وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی، امنیتی و حقوقی این کشور حمله کرد.

عکس و فیلم| حمله با چاقو به وزیر امنیت اندونزی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک فرد مسلح به چاقو امروز (پنجشنبه)، «ویرانتو» وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی،امنیتی و حقوقی اندونزی را در حین دیدار از شهر «پاندگلانگ» در استان «بانتن» جزیره «جاوا» مورد حمله قرار داد.

 

پایگاه خبری «یو اس نیوز» در خصوص این حادثه گزارش کرد، «ددی پراسیتیو» سخنگوی پلیس ملی اندونزی ضمن تأیید این حادثه به رسانه‌ها اعلام کرد که عامل حمله با سلاح سرد، دستگیر شده و یک افسر پلیس در این حادثه زخمی شده است.

رویترز نیز در این خصوص گزارش کرد که پلیس یک مرد و زن که ظاهراً زن و شوهر بودند را دستگیر کرد و سلاح‌های برنده‌ای را که با خود حمل می‌کردند و شامل چاقو و یک جفت قیچی می‌شد، ضبط کرد.

با اینحال، هنوز جزئیاتی درباره این حادثه منتشر نشده است اما آنطور که رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند، وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی،امنیتی و حقوقی اندونزی به بیمارستان منتقل شده است.

خبرگزاری رویترز در به روزرسانی این خبر اعلام کرد که ویرانتو که با ضربات چاقو زخمی و به بیمارستان منتقل شده بود، هم‌اکنون به هوش است و وضعیت جسمانی وی پایدار اعلام شده است.

«تامی توهیر» رئیس پلیس بانتن به شبکه تلویزیونی «مترو» در خصوص حال جسمانی ویرانتو گفت: «وضعیت او پایدار است و در حال حاضر به بیمارستانی در جاکارتا منتقل شده است».

 

 

تصاویر ویدئویی، وزیر امنیت اندونزی را در حالی نشان می‌دهد که بعد از حمله در غرب این کشور، دز نزدیکی خودروی خود بر روی زمین افتاد.

 

یکی از رسانه‌های اندونزی در خصوص این حادثه نوشت که احتمالاً عامل حمله به وزیر اندونزی تحت تأثیر گروه تروریستی «داعش» بوده است و خبرگزاری رویترز نیز به نقل از مقامات امنیتی اندونزی اعلام کرد که عامل مسلح، تحت تأثیر ایدئولوژی گروههای افراطی و تندرو بوده است.

یکی از تصاویری که نیروهای پلیس منتشر کرده‌اند، این وزیر که سابقاً یک ژنرال بوده است را در حالیکه با برانکارد به بیمارستانی در همان حوالی منتقل می‌شد، نشان می‌دهد.

رئیس بیمارستان «برکه» گفت که دو ناحیه از معده ویرانتو در نتیجه ضربات چاقو آسیب دیده است.

این وزیر اندونزیایی برای افتتاح یک ساختمان جدید در دانشگاه به پاندگلانگ رفته بود و افرادی نیز در اطراف خودروی وی تجمع کرده بودند تا برایش دست تکان دهند و با او سلفی بگیرند که حادثه حمله با سلاح سرد به وقوع پیوست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول